John Carmack: przewodnik Apple w głębi duszy nie lubi gry

iPod TouchJohn Carmack — osobowość legendarna w środowisku miłośników gier komputerowych. Brał udział w tworzeniu takich gier jak Doom, Quake, Wolfenstein 3D. W wywiadzie dla bloga Kotaku Carmack mówił o tym, jak trudno jest pracować z Apple. Jego zdaniem, doświadczenie współpracy można porównać chyba, że z jazdą na rosyjskich coaster.

Jeśli cv zdaniem Carmacka, to Apple wina w dwóch rzeczach. Firma bardzo dba o relacje z deweloperami. Kiedy John zaprosił przygotować raport na jednej z konferencji, było mu raz mówi o niedopuszczalności krytyki. W przeciwnym razie Кармаку groził wprowadzeniem w czarne listy na okres sześciu miesięcy.

Oprócz tego, kierownictwo Apple, nadal Carmack, w ogóle patrzy na gry z góry. Ani iPhone, ani ipoda Touch początkowo nie były postrzegane jako platformy do gier. Tylko rosnąca popularność gier kazała zmienić swoje nastawienie. «Ale na najwyższym poziomie Apple, w głębi duszy — podsumowuje John — nie są dumni, że iPhone staje się grą gadżetu. Chcieli czegoś innego».

Nie inaczej, jak sam Jobs nie lubi graczy?