10 wskazówek, dzięki prostym śmiertelnikom

Wszystkich nas regularnie muszą mieć do czynienia z problemami użytkowników. Użytkowników naszych usług, programów lub nawet takich tekstów jak ten. Ludzie w zasadzie nie mogą wiedzieć wszystko, i dlatego czasami trudno pomóc osobie bez doświadczenia. Poniżej podam 10-ć wskazówek dotyczących pracy ze zwykłymi śmiertelnikami.

1. Unikaj żargonu. W swoim otoczeniu жаргонизмы mogą być najkrótszą drogą komunikacji, ale w przypadku z osobą z zewnątrz, to może być nie tak.

2. Użyj analogii. Jak porozumiewać się nie używać żargonu? Spróbuj odwołać się do analogii. Naprawdę lepiej rozwijać tematu, tylko jeśli coś zostało niezrozumiałe, w przeciwnym razie rozmówca może pomyśleć, że trzymasz go za głupca.

3. Omów wyniki, a nie proces. Zwykle użytkownik nieciekawe szczegółowe plany i kroki, interesują go wyniki. Wyjaśnij mu, że dostanie, oświetlając wszystkie zalety.

4. Korzystaj z zasobów zewnętrznych. Zamiast tracenia czasu na niekończące się wyjaśnienia, spróbuj odnieść się do stron internetowych, dokumentów, książek itp.

5. Więcej grafiki. Jeden obraz jest wart tysiąca słów, to trzeba użyć, aby szybciej zainteresować i przekazać informacje do człowieka.

6. Przygotuj przykłady. Pokaż potencjalnym klientom przykłady tego, jak twoja oferta pomogło komuś osiągnąć sukces.

7. Link do autorytetów. Bądź gotowy, aby pokazać informacje na temat podobnych podejściach, metodach i aplikacjach w dowolnych środkach masowego przekazu, w tym znane blogi. To pomoże pokazać znaczenie i aktualność swoich metod i usług.

8. Иллюстрируйте wpływ. Pokaż i powiedz jak pomysł, aplikacja lub usługa ma wpływu na pracę rozmówcy i na jego dochody.

9. Niekiedy trzeba trochę czasu. Skoncentrujcie się nowe technologie i podejścia stopniowo, aby nie powodować odrzucenia z powodu przeciążenia nowych informacji.

10. Być bardzo cierpliwy. Często zdarza się, że oczywiste dla ciebie pomysły mogą powodować trudności, a zatem wiele pytań o oczywistych dla ciebie rzeczy. Staraj się nie pokazywać swojego podrażnienia od niekończących się powtórzeń.

Mamy nadzieję, że te wskazówki pomogą ci w twojej komunikacji z klientami.