6 sposobów zarządzania e-mail

Prezentujemy państwu materiał Antona Веринова (aka zemlanin), który od dnia dzisiejszego staje się współ—autorem naszego bloga.

Istnieje sześć zasad zarządzania pocztą e-mail, które znacznie ułatwiają życie. Oczywiście, jeśli ty dostaniesz list w tygodniu, nie przyda ci się, ale kiedy w szufladzie spadają setki listów, zasady pomogą.

  1. Дорожи czasem. Podaje 20-30 minut raz na kilka godzin do sprawdzania poczty e-mail, a nie w odpowiedzi na pierwszy list, dostajesz drugie i może przechodzić na niego.
  2. Używaj Gmaila. Program pocztowy od Google pomoże zaoszczędzić czas dzięki klawisze, pracy z etykietami oraz IMAP. Również u Gmail jest kilka mało znanych funkcjonalności.
  3. Skróty w pomoc. Należy stosować skróty w rodzaju «Odpowiedz do wieczora», «Przyjaciele», «Zestaw» do tego, aby od razu po uruchomieniu klienta pocztowego (lub pobierania Gmail) mogłeś się zorientować w listach.
  4. To ważne, a to nie. Staraj się przekazać sens pisania w parze krótkich, ale jasnych linii. Jeśli używasz przeglądarki Firefox, możesz korzystać z wtyczek jak Paste Email aby wstawić tekst ze strony list w kilka kliknięć.
  5. Nie żałuj. Jeśli w temacie można zrozumieć, czy warto go czytać, usuwaj ten list nie myśląc. Jeśli zdecydujesz, że można go odłożyć na później, jest i pozostanie walą się, staje pokryte wirtualnej pyłem. Jeśli na list trzeba zgłoś się pilnie, usuń go natychmiast po przeczytaniu, lub umieść go do listy spraw.
  6. Nie ciągnij. Jeśli myślisz, że możesz zostawić wiadomości na jutro, to lepiej wyrzuć te myśli. Do zobaczenia jutro przyjdą nowe wiadomości i uporać się z pocztowa za dwa dni będzie znacznie trudniej.

E-mail wspaniałe narzędzie do zarządzania swoimi sprawami, ale trzeba umieć się posługiwać. Niestety, wiele osób znajdują się pod kontrolą swoich skrzynek, a nie odwrotnie. Mamy nadzieję, że te wskazówki pomogą uwolnić się od tych więzów.

Na podstawie 7 Ways To Manage Your Email Like An Expert [Dumb Little Man]