Apple App Store — inni producenci nie są zadowoleni

Starszy redaktor internetowego wydania Silicon Alley Insider Dan Фроммер (Dan Frommer) rzuca światło na trudne relacje deweloperów aplikacji dla iPhone i najniższej przez firmę Apple. Rzecz w tym, że internetowy sklep z aplikacjami dla iPhone – App Store – zaledwie rok, ale on już ma ogromne powodzenie wśród konsumentów. Jednak nie ma to wpływu na uwadze Apple do samych twórców aplikacji. Jeden z nich, Marco Армент (Marco Arment), wydawałoby się, powinien być zadowolony: go wspomagają w App Store i zarabia niezłe pieniądze. Ale on sam postanowił napisać zły i обличительную artykuł o kierownictwo Apple i stosunek tych ostatnich do deweloperów w ogóle.

Okazuje się, że nie tylko Армент, ale i wiele innych deweloperzy borykają się z problemami, we współpracy z Apple. Oto niektóre z wad, które opisuje Армент:

  • Proces zatwierdzania aplikacji odbywa się stosunkowo długo – cały tydzień, a teraz wielu aplikacji odmawiają zatwierdzenia z powodu drobnych wad, co jeszcze bardziej spowalnia go.
  • Na dorocznej konferencji WWDC, na której tradycyjnie zapraszani są twórcy Apple, przedstawiciele firmy odmówiły odpowiedzi na pytania dotyczące pracy sklepu App Store, a przecież wiele deweloperzy płacą tysiące dolarów za obecność na WWDC, to aby porozmawiać o sklepie z aplikacjami.
  • Nowe warunki kontroli rodzicielskiej i wiekowej oceny aplikacji wymagają od deweloperów wskazywać, że aplikacje, które trafiają do Internetu, zawierają zduplikowane zdjęcia nagich ciał, wulgaryzmów i dyskusji konsumpcji narkotyków, choć w rzeczywistości to nie jest tak. Sam Армент przeszedł przez to ze swoim aplikacji Instapaper, pozwalający utrzymać zawartość stron internetowych w celu późniejszego przeglądania w trybie offline.
  • iTunes Connect, za pomocą którego twórcy pracują ze swoimi детищами, zawiera masę błędów i często źle wykonuje ważne operacje.
  • A wszystkie próby deweloperów porozmawiać z przedstawicielami firmy Apple są jak rozmowy ze ścianą.

I choć oczywiste jest, że tworzenie aplikacji dla iPhone przynosi zyski i deweloperzy raczej nie zrezygnują z takiego лакомого kostki dochodu, kierownictwa Apple warto byłoby poświęcić więcej uwagi tym, kto współpracuje z firmą i iść na spotkanie, jeśli deweloperzy mają pytania lub problemy. W końcu Apple mogłaby zbadać doświadczenie Microsoft, których działalność w dużej mierze opiera się na relacjach z partnerami.