10 darmowych narzędzi do pracy grupowej

Nic dziwnego, że w ostatnim czasie coraz więcej ludzi decyduje się pracować z domu, lub po prostu rezygnują z podróży i wolą utrzymywać kontakt za pomocą narzędzia pracy zdalnej. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się opublikować przegląd narzędzi do tego.

Coworking

  • Ta-da List

    Ta-da List — jest to narzędzie do pracy grupowej z listami. Jeśli potrzebujesz, aby utrzymać listy wewnątrz drużyny — to jest właściwe narzędzie, który dobrze wykonuje swoją pracę, ale przy tym nie jest przeładowany funkcjami.

  • TimeBridge TimeBridge — jest to system zarządzania harmonogramami, która integruje się z Kalendarzem Google, Exchange i Outlook i ułatwia zarządzania harmonogramami spotkań między żyjącymi w różnych strefach czasowych ludźmi.
  • Campfire Campfire — kolejnym dziełem twórców Basecamp i Backpack, web-aplikacja, która łączy w sobie funkcje czatu i wiadomości błyskawicznych, który został stworzony specjalnie dla biznesowych zastosowań. Darmowa wersja pozwala na jednoczesne udział nie więcej niż 4 użytkowników, ale przede wszytskim to wystarczy.
  • Google Docs & Spreadsheets Główny element każdej listy narzędzi do pracy grupowej. Google Docs — to chyba jeden z najlepszych obecnie narzędzi do pracy grupowej. Możesz edytować teksty, jak i pracować z tabelami razem ze swoimi kolegami.
  • Writeboard Jeśli szukasz czegoś prostszego, niż narzędzia Google, to z pewnością może się spodobać Writeboard — łatwa i prosta aplikacja www, świetnie działające z historią zmian, pozwalający wspólnie pracować nad prostymi dokumentami prosty i intuicyjny sposób.
  • Evernote Evernote — cudowne narzędzie do zapisywania wszelkiego rodzaju notatek, ma możliwości współpracy, tak, że można wysyłać dokumenty od użytkownika do użytkownika. w ten sposób można nawet napisać całą książkę wspólnie z innymi autorami. Do tego można oczywiście używać Google Docs, ale tam nie ma takich możliwości tworzenia notatek i cytatów z różnych źródeł. Choć być może wspólne korzystanie z Google Notebook i Google Docs dla tych samych celów.
  • Mixin Wspominany wcześniej pozwala użyć tylko czas, który wszyscy uczestnicy wybrali jako wolne, Mixin sam bierze na siebie pracę, na wniosek wygodne z punktu widzenia systemu czasu dla wszystkich. To narzędzie może służyć akompaniamentem dla TimeBridge, gdy uczestnicy nie mogą znaleźć wspólnego dla wszystkich wolny czas.
  • Task2Gather Istnieje kilka online-systemów pracy z zadaniami, ale — lepiej przystosowana do zarządzania projektami i współpracy członków zespołu niż większość, jeżeli nie wszystkie z nich. Jeśli potrzebujesz aplikacji, która łączy i narzędzia do pracy z osobowymi zadań i zarządzania projektami w zespołach, Task2Gather — dobry wybór.
  • MediaWiki Wiki już od dawna jest prawie najbardziej zaawansowanym narzędziem pracy grupowej, łącząc możliwości wspólnego edycji z możliwościami komunikacji, alarmy, grupowych mailingów i innych.

    MediaWiki wymaga pewnej wiedzy podczas wdrażania i konfiguracji pod konkretne potrzeby, ale z pewnością rekompensuje to swoimi bogatymi możliwościami.

  • Delicious Jeśli musisz pracować tam, gdzie istnieje potrzeba stale oceniać i obsługiwać linki w zespole, to jest Pyszne — najlepsze narzędzie do tego. Dodając tagi rodzaju for:username, można utworzyć listę łączy aby wyświetlić tego lub innego członka zespołu, organizując coś takiego jak to-do listy.
  • WordPress Jeśli szukasz blog, dobrze nadaje się do wspólnego prowadzenia, WordPress po ostatnich zmian jest wspaniałym wyborem. Nawet nie warto polecić coś innego do obsługi zbiorowego bloga. WordPress między innymi wspiera zarządzanie wersjami i dlatego pozwala łatwo wycofać niepotrzebne zmiany i poprawy sytuacji w przypadku jakichkolwiek kłopotów.