Jak radzić sobie z nadmiarem informacji

Jeszcze niedawno znalezienie informacji było znacznie bardziej skomplikowane, niż wpisać słowa kluczowe w polu wyszukiwania. Teraz sam problem raczej w innym – w nadmiarze informacji, które na nas wali. Spróbujmy dowiedzieć się, jak można zmniejszyć ciśnienie pola informacyjnego dla własnego dobrego samopoczucia.

Jak radzić sobie z nadmiarem informacji

Najpierw należy znaleźć przyczynę przeciążenia. W rzeczywistości wiele sobie z tego nie zdając tworzą napięcie przynajmniej tej samej walidacji-mail do 10 razy w ciągu dnia. Rozważ swój dzień, rób rzadziej, co robić rzadziej można i trzeba.

Zapoznaj się ze swoją pocztą e-mail. Powtórzę, że często sprawdzać pocztę po prostu nie kosztuje, a dla tych, którzy związana z niej, w każdym przypadku należy określić odstępy, które nie warto robić zbyt krótkie. Jest mało prawdopodobne, sprawdzanie nawet pobrany i używany w pełni pocztowej częściej niż raz na pół godziny, ma sens. Za te pół godziny do notyfikacji ty właśnie masz czasu, aby zrobić jednolite i niepodzielne kawałek pracy lub jedną «Помидорку». Abhijeet zaleca nawet znaleźć pomocnika, jeśli masz więcej niż 50 listów dziennie. Ale to zależy tylko od tego, jak wiele pracy oni ci dają, moim zdaniem.

RSS. Bardzo wygodny sposób na uzyskanie informacji, zaprojektowany, aby zaoszczędzić czas. W rzeczywistości stał się проглота, który spędza swój czas i siły. Co z tym zrobić? Ocenić znaczenie taśm. Niezależnie od klienta, chyba można uporządkować taśmy tak, aby najpierw zobaczyć tylko te, na które warto w pierwszej kolejności zwracać uwagę. W Google Reader do tego możesz zobaczyć statystyki czytania i zrozumieć, że można spokojnie usunąć. Polecam (i sam tak robię) analizować te statystyki regularnie.

Time-boxing – nie ma nic nowego pod słońcem. Łatwo dać się ponieść i wydać o wiele więcej, niż można by oczekiwać na kontakt w Twitter lub wyświetlanie odpowiednich niby materiałów na Youtube. Zawsze warto stawiać granice. Niektóre techniki (Pomodoro) bezpośrednio związane na czas, inni zakładają pewną samo-dyscyplinę. Sam jestem w trakcie planowania swojego dnia zawsze разбиваю czas na pół godziny bloki, pięć minut, z których staram się spędzać na «stygnięcie» i rekreacja, podobnie, jak to opisano w «Помидорном» planowania. Uważam, że ten tryb pracy jest niezwykle skuteczny i неутомительным, o dziwo.

Napraw samo pojęcie «błyskawicznie». Nie należy przerywać naprawdę ważną dla swoich celów i swojego życia zadanie, aby wziąć pod uwagę, że to, co inny człowiek, a nie pan, uważa, że nie wymaga czekać. Jeśli to nie jest syrena pożarowego lub alarmu powietrznego – zawsze można zakończyć bieżące zadanie (kawałek). Nie próbuj nawet wyświetlić informacje wprowadzone u ciebie. Wyłącz powiadomienia. Dowie się pan później.

Nie można pojąć ogromu, jak mówił Козьма Prętów. Nie staraj się wiedzieć wszystko. Uważaj, co naprawdę ważne, a gdzie informacja o tym jest prawdziwa i wygodnie złożyć. Eliminuje śmieci, który nie używasz, to po prostu z RSS Google Reader, ale pomyśl, jak podobny analiza zrobić dla TV dla gazet, jeśli je oglądać i czytać.

Six Smart Ways To Beat Information Overload [ Abhijeet Mukherjee ]