Jak wyrwać 10 godzin tygodnia pracy

Michael Hyatt (Michael S. Hyatt) w Rosji jest znany w wąskim gronie, głównie wśród wydawców. Ten człowiek wie wydawniczy biznes dokładnie — był i autorem (napisał 4 książki, z których jedna była na liście bestsellerów New York Times, w ciągu 7 miesięcy), i agentem literackim. A teraz szef największego na świecie wydawnictwa, wydawania chrześcijańską literaturę (firma ta zajmuje 6 miejsce w USA wśród wszystkich wydawnictw). Tak oto zdaniem Хиатта, całkiem realne wyrwać od tygodnia 10 godzin. I oto jak to zrobić:

kalendarz

1. Ograniczyć czas spędzony na dostęp do Internetu. Michael jest przekonany, że mimo, że Witryna jest doskonałym narzędziem do badań itp., ludzie w większości tam usiąść czas. Bezmyślne surfowanie od jednej strony do drugiej, bez wyraźnego celu — to jest to co często robimy. Kluczowe znaczenie ma koncentracja na działalności i ograniczenie godzin w internecie.

To samo odnosi się do pracy z pocztą e-mail. Jednym z nielicznych wyjątków jest robione dla pracowników usług pracy z klientami, które powinny być zawsze dostępne.

2. Dostęp do elektronicznych modeli tylko jeden raz. Wiele potem ponownie czytają) e-maili kilka razy. Strata czasu, ponieważ informacje nie zmienia się. Hyatt Radzi czytać list tylko raz i raz podejmować decyzję — wykonać jakieś działanie, delegować, odłożyć, usunąć itp.

3. Podąża dwóch minutowej reguły. To niesamowite, ile osób wnoszą w swoje listy zadań (ToDo) drobne części typu «zadzwonić do rodziców». Zrób to raz. Jeśli zadanie jest proste i nie wymaga dużo czasu, po co to odkładać jej wykonanie, jeśli można to zrobić i iść dalej?

4. Przestać korzystać z dobrych spotkań. U każdego spotkania powinien być cel i plan. Jeśli temat spotkania nie pokrywa się z pracy, prawdopodobnie nie ma w niej potrzeby.

5. Sporządzić harmonogram wykonywania pracy. Oprócz tego, że pomaga to w organizacji, jest inny pozytywny moment. Gdy ktoś będzie chciał zaprosić was na mało istotne spotkanie, zawsze można się powołać na to, że w tym czasie jest w pracy. I ty jej zrobisz, ale dla siebie :)

6. Zachęcać zwyczaj «nie doprowadzić do końca». Nie wszystkie projekty, które zaczynamy, są warte tego, aby je uzupełniać, doprowadzić do końca. Często bardziej poprawne byłoby w odpowiednim czasie wycofać się z projektu, oszczędzając czas.

To samo odnosi się na przykład do czytania — jeśli książka lub artykuł nie są przydatne do czytania, niekoniecznie дочитывать do końca. Ponadto, Hyatt, kto pracował w biznesie wydawniczym wiele lat, twierdzi, że czytanie większości książek można zatrzymywać się na środku i nic nie stracisz.

Kluczowym, jego zdaniem, jest czytanie książek, dopóki jest zainteresowanie. Jeśli go nie ma, nie warto się torturować, w świecie bardzo wiele naprawdę wspaniałych dzieł, które warto przeczytać.

7. Tygodniowy przegląd. Jednym z powodów, dlaczego życie wymyka się spod kontroli, — brak planowania. Hyatt oferuje (i sam należy do tej reguły) wydać raz w tygodniu trochę czasu, aby zobaczyć, co udało się wykonać, co jest do zrobienia w przyszłym tygodniu. W ogóle temat tygodniowego przeglądu jest dość ciekawa, Hyatt poświęca jej osobny artykuł. Więc jeśli chcesz, zastanów się i ten aspekt planowania.

How to Shave Ten Hours Off Your Work Week [From Where I Sit]