Skrót w temacie jako sposób na przyspieszenie komunikacji

Na pewno nie raz umieszczany w okienko IM krótkie i zrozumiałe буквосочетания jak LOL, RTFM, CU i inne. Krótkie i jasne. W tym samym czasie w listach ma swoje skróty ASAP, FYI i inne i wiesz jak z nich korzystać. Ponadto, prawie każdy klient będzie przykładał do tematu RE: czy FW: odpowiedzieć lub przesłać dalej wiadomości. Ale jakoś to wszystko nie pomaga, gdy skrzynka zdobyta długiej listy tych, które rzadko mówią o tym, że z tym listem warto zrobić.

Spróbuję wyjaśnić podejście, które używam, pracując w dużych i bardzo dużych firmach z dużą aktywnością korespondencji.

Jestem prawie całkowicie zwolnił FW i RE, zamieniając je na bardziej znaczące skróty jak:

FYI — for your information (wszystkie od razu zdają sobie sprawę, że działanie nie jest wymagane).

ATN — attention (rozumiem, że pisanie wymaga szczególnej uwagi i działań).

RESEND — (drugie chińskie ostrzeżenie. Jestem zadowolony).

TY — thank you (wszystko jest jasne i nie wymaga odpowiedzi).

Takich gier nie powinno być zbyt wiele i muszą być czytelne. Używając ich, pomagam kolegom szybko przetworzyć wiadomości pochodzące ode mnie. Swoje e-maile ja też często zaczynam od takich prefiksów.

Mi również wydawało się użyteczne pojęcie zagranicznych kolegów użyć w końcu tematy EOM (end of message), co wskazuje na to, że ciało listu nie zawiera istotnych informacji. Postaram się go używać częściej.

Bądźmy pomagać innym wskazując konkretne tematy i dodając znaczniki-konsole do szybkiego przetwarzania.