9 wskazówki dotyczące ergonomii stanowiska pracy

Jeśli masz do wieczora boli szyja, boli pędzla od ściągnięty nerwów, wydaje ci się, że twoje miejsce nie jest prawda działa, praca męczy się jeszcze nie rozpoczęła, to ten post jest dla ciebie. W nim możemy powiedzieć, jak zrobić miejsce pracy nie tylko wygodne, ale i niebezpieczne dla zdrowia i życia.

1. Podnieś laptopa na poziom oczu

EB61054C-C23D-42C7-8406-3389A9302ED6.jpg

Jeśli codziennie pracujesz na laptopie długi czas, to powinni byli zauważyć, że szyja pozwala wiedzieć o tym, że jej nie dobrze. Co najmniej 8 godzin dziennie oglądać poniżej poziomu oczu — prawdziwa tortura dla kręgów i mięśni szyi. Kup lub zrób sam podstawkę pod laptopa i podnieś go na poziom oczu. Выпрямитесь wreszcie!

2. Jeśli to możliwe, użyj «stand-up» stół

Są takie stoły, za którymi można nie tylko pracować siedząc, ale i na stojąco. Kombinacja położenia ciała w ciągu całego dnia roboczego pomoże pozostać świeże i skoczne.

3. Odpoczywaj więcej

Czy statek szyję, plecy i z pleców na 8-18 godzin dziennie, a to i więcej. A na wakacje, wiele podkreślają 4-6 godzin. Zwiększ czas snu i daj swojemu ciału odpocząć!

4. Kupić DOBRĄ mysz i klawiaturę

09C01199-A5BA-42D6-A775-DFAD160A30A4.jpg

Należy zwrócić uwagę na ergonomię modelu myszy i klawiatury. Nie trzeba kupować najnowszy model modnej myszy Apple i cierpieć od choroby nadgarstka. Wybierz wygodną mysz, na przykład MX Revolution i klawiaturę, na przykład modelu od firmy Microsoft, i zrozum, że biały kolor, który tak lubię twojego maca, nie podoba stawów.

Twitter _ umputun_ ciężko torturuję się magiczni ....png

5. Siedzisz przed komputerem poprawnie

Wyłącz sobie pracować na kanapie i w łóżku. Kup krzesło z regulacją wysokości i nachylenia z wsparciem dla pleców i głowy. Monitor powinien być na jednym poziomie z oczami. Mysz i klawiatura muszą odnieść na takim poziomie, aby łokcie znajdowały się pod kątem 90.

6. Zapobiega zespół cieśni nadgarstka

Więcej o tej chorobie wojowników klawiatury i myszy czytaj w Wikipedii, a zapobiec można go prostymi ćwiczeniami:

7. Zaplanuj swoje miejsce w nauce

4A098628-DE21-4D55-AA7D-49AB9D1DE411.jpg

Aplikacja sieci web Workspace Planner pomoże ci idealnie dostosować ustawienia pulpitu.

8. Użyj programu-kontrolerzy

F4F6BFFA-8AE3-4C74-8E21-F4548D362282.jpg

Jesteś zbyt pasjonujesz się pracą i nie zauważasz jak lecą godziny nieruchomego siedzenia przy stole? Wtedy zainstaluj programy kontroli nad czasem pracy i odpoczynku. Dla mac osx — to AntiRSI i Timeout, a dla PC — Workrave (nasz artykuł o programie).

9. Uważaj na oczy

szkolenia.APG

Kup dobry monitor, włącz wygładzanie czcionek, należy zwiększyć ich rozmiar, użyj kontrastowy wygląd, ćwiczyć dl oczu. Dla użytkowników systemu Windows jest specjalny program EyeDefender, która organizuje sobie przerwę i podpowie ćwiczeń dla oczu.

Czy myślisz o swoim zdrowiu? Co radzicie nam