Jakie ćwiczenia «компьютерщикам» są przeciwwskazane

Przyznajemy sobie szczerze, spędzamy z klawiaturą znacznie więcej czasu, niż z hantlami. Dlatego należy zwrócić uwagę na to ćwiczenia, które robimy, przyszedłszy w siłowni.

Nie należy prostować nogi w pozycji siedzącej:

można i tak spędzić w tej pozycji z dnia na dzień, co prowadzi do silnego obciążenia na kolana, bo prostowanie nogi może narobić raczej więcej szkód niż przyniesie pożytku.

Alternatywy:

  • Ataki
  • Praca z ławki (Step-Up)
  • Przysiady ze sztangą

Wyciskaniu sztangi

Nie jest to duża liczba osób, które są w stanie zrobić wyciskaniu bezpiecznie. I to nie zawsze zależy od poziomu przygotowania, a może być związane z osobistymi cechami. Prowadząc siedzący tryb życia, trudno jest przygotować się do tego rodzaju ćwiczeń. Dlatego lepiej wybierz alternatywę:

  • Różnego rodzaju pompki.

Podnoszenie się z pozycji leżącej

Podnosić swoje ciało zwykle dla wszystkich, którzy chcą odzyskać swoje zapomniane kostki prasa. Ale prawda jest taka, że przy podnoszeniu mamy mało wykorzystujemy mięśnie brzucha, w przeciwieństwie do mięśni, co może prowadzić do nadmiernego obciążenia dolny dział kręgosłupa. Dla siedzących cały czas — to nie jest najlepsze rozwiązanie.

Alternatywy:

  • Podstawa i stojak boczny.
  • «Drwal»

Wyciskaniu z pozycji leżącej

Jest to jedno z ulubionych ćwiczeń bywalców, ale regularnie klawiatury i to prawie na pewno nie nadaje się i może tylko zaszkodzić i doprowadzić do obrażeń.

Alternatywy:

  • Różnego rodzaju pompki.
  • Praca z trenażerem lub эспандером

Drążek z przodu

W ogóle trudno wymyślić powód, dla którego komuś trzeba było by taki ruch. Jeśli to wchodzi w cykl ćwiczeń — obejrzyj i dowiedz się dlaczego warto chodzić na siłownię. Неестественность ruchu — prosta droga do uszkodzenia.

  • Drążek w pochyleniu (sztanga, hantle)
  • Wszelkiego rodzaju trakcji na symulatorze lub z эспандером

Przy wyborze swojego programu zajęć warto wybierać ćwiczenia, biorąc pod uwagę zarówno cele, jak i ewentualne ryzyko. Brak atrakcyjnych ćwiczeń opłacać sowicie brakiem sam urazów i ciągłą poprawę swojej kondycji fizycznej.

5 Exercises Computer Guy Should NOT Be Doing [ Jamie Nischan ]

P. S.

W trakcie dyskusji w komentarzach okazało się, że wielu z naszych czytelników nie zgadzasz się z treścią artykułu i dlatego, być może, warto odnosić się do niego z ostrożnością.